۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
تعداد بازدید: ۵۵۱۹۹۶
محمدی نوری گفت: مردم صاحبان این انقلاب و خاک و سرمایه هستند، رژیم‌ها و نظام‌های سیاسی هرگز صاحب این خاک نیستند به همین دلیل مردم سهم جدی در پیروزی انقلاب داشته و دارند. متاسفانه در طی این چند سال رفتار مسئولان اجرایی مورد نقد جدی مردم است.
کد خبر: ۳۶۱۹۸

دبیرکل جمعیت جوانان

محمد جواد محمدی نوری، دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیان کرد: در این ۴۴ سال هیچ موقع فضای انتخابات را اینگونه ملتهب شده نداشته‌ایم. سخنان رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه با اشاره به چهار مولفه سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت انتخابات در واقع یک کلید واژه‌ای برای تمامی رسانه‌ها، احزاب، گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها است.

بیشتر بخوانید: مجلس یازدهم یک‌سال ریل‌گذاری‌ها و تفکرات غلط دولت روحانی را اصلاح کرد/از تمامی قانون‌هایی که گذاشتیم، دفاع می‌کنم/سخنگوی دولت بیاید و پاسخگو باشد!+ ویدیو

رسانه‌ها برای انتقال حرف‌های دل مردم مکانی امن هستند. حکومت یا نظامی موفق است که حرف مردم را به عنوان نقد بپذیرد، اگر دولتی حرف مردم را گوش دهد، موفق است.

نقد جدی مردم بر رفتار مسئولان اجرایی

نوری ادامه داد: مردم صاحبان این انقلاب و خاک و سرمایه هستند، رژیم‌ها و نظام‌های سیاسی هرگز صاحب این خاک نیستند به همین دلیل مردم سهم جدی در پیروزی انقلاب داشته و دارند. متاسفانه در طی این چند سال رفتار مسئولان اجرایی مورد نقد جدی مردم است. رسانه‌ها برای انتقال حرف‌های دل مردم مکانی امن هستند. حکومت یا نظامی موفق است که حرف مردم را به عنوان نقد بپذیرد، اگر دولتی حرف مردم را گوش دهد، موفق است. امروزه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، چالش اقتصادی است. بنده همیشه تاکید کردم و می‌کنم که نگذارید دل مردم بشکند، اگر دل مردم بشکند، ایمان، اعتقاد و اعتمادشان از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: انتخابات ۱۱ اسفند تصویری از اقتدار ملی و عزت ملت ایران است|هرکاری در حوزه رسانه‌ای انجام دهیم تا انتخابات در شان ملت ایران باشد

 محصول ۱۱ اسفند در گرو مشارکت دو نهاد جدی است

محصول ۱۱ اسفند در گرو مشارکت دو نهاد جدی است. نهاد اول رسانه‌ها هستند، رسانه یک نهاد ویژه است که هم می‌تواند فرصت باشد هم تحلیل. نهاد دوم احزاب هستند که برگرفته از اراده و اندیشه‌های مردمند، باید به سبک و سلایق مردم احترام گذاشت.

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: محصول ۱۱ اسفند در گرو مشارکت دو نهاد جدی است. نهاد اول رسانه‌ها هستند، رسانه یک نهاد ویژه است که هم می‌تواند فرصت باشد هم تحلیل. نهاد دوم احزاب هستند که برگرفته از اراده و اندیشه‌های مردمند، باید به سبک و سلایق مردم احترام گذاشت. آقای ژان ژاک روسو اشاره کرده بودند به اینکه دولت‌ها از سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه تشکیل می‌شوند، بنده از ایشان عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم که امروزه ما یک قوه دیگری داریم به نام قوه خبری یا همین مطبوعات و رسانه‌ها که بسیار اثرگذار هستند. رسانه‌ها با دو جمله ناملموس، اشتباه و خبر جعلی آنچنان جامعه را به هم می‌ریزند که لشکر جومونگ هم نمی‌تواند این کار را کند همچنین با انتقال یک خبر درست و موثر چنان آرامش به جامعه تزریق می‌کنند که دیگر نه نیاز به پلیس است نه دادگستری. این رسالت مهم رسانه است.

با چالش فراوانی در بستر توسعه تحزب در کشور مواجه هستیم

رئیس مجمع مشاوران نمایندگان مجلس متذکر شد: شرکت نکردن مردم در انتخابات دردی را دوا نمی‌کند البته دستگاه‌ها باید بستری فراهم کنند تا مردم آزادانه و طبق سلیقه خودشان رای دهند. یکی از برکات جمهوری اسلامی در قانون اساسی این است که مردم حق رای دارند همچنین در اصل ۲۶ قانون اساسی احزاب می‌گویند که مردم حق دارند در هر کدام از احزاب و گروه‌های سیاسی که می‌خواهند وارد شوند، متاسفانه ما با چالش فراوانی در بستر توسعه تحزب در کشور مواجه هستیم، احزاب کارخانه تولید فکر و تولید آدم‌های موثر هستند بنابراین باید به احزاب طوری که کشورهای توسعه یافته به آن نگاه می‌کنند در کشور ما هم نگاه شود.

برچسب ها: انتخابات احزاب رسانه ها نمایندگان مجلس نمایشگاه رسانه ویدیو ویدئو کلیپ
ارسال نظر
آخرین اخبار